VIPE, un blog de alex margutoiu | A doua oara in Paralia Katerini, Grecia
3535
single,single-post,postid-3535,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive
1394625828-cms367

A doua oara in Paralia Katerini, Grecia

Am fost in anul 2015 cred in Paralia, un loc destinat celor care nu prea cauta liniste sau peisaje extravagante. De ce acolo? Pentru ca o statiune fara viata de noapte intensa nu este pentru mine deocamdata. Am o viata linistita asa ca pentru o iesire de genul acesta are nevoie de putin zbucium.
Sa incepem.
De ce am ales sa merg cu agentie-autocar si nu cu masina personala?
In primul rand, atunci cand pleci de capul tau prin booking s-ar putea sa nu nu fi luat in serios de hotel atunci cand ai lucruri de sesizat. Nu este o regula dar atunci cand o agentie este la mijloc lucrurile ar trebui sa fie mai bune. La urma urmei este imaginea lor la mijloc.
De ce cu autocarul?
Poate am o problema, dar pot spune ca imi place foarte tare. Daca multi se plang ca in autocar nu au loc sa doarma, eu mi-am gasit 4 locuri libere in linie, mi-am intins patul si somn de voie cat am mers prin Bulgaria.
Prima oara am fost cu Tramp Travel. Nu am de ce sa ma plang. Cazare – Akti Musson.
Da sunt plangeri pe internet: ca nu le merge aerul conditionat, ca nu au curatenie, ca nu stiu ce. Dar atunci cand te comporti frumos, stii sa discuti cu personalul si cunosti limba engleza totul merge brici. Nu este nimeni in lumea asta atat de imbecil sau prost sa nu te serveasca daga rogi frumos si iti depui toate trick-urile care sa dovedeasca faptul ca esti o persoana serioasa. Daca folosesti metoda cocalareasca meriti o cosmelie nu hotel.
Camera – persoana care a luat in primire grupula inceput sa explice ce si cum: sa aveti grija la aricii de mare, sa ne spuneti daca aveti nevoie de servicii medicale si cate si mai cate. Stiam ca am timp sa intreb personal aceste detalii cand am nevoie de ele asa ca am lasat grupul sa povesteasca lucruri pe care eu doream sa le descopar singur si am mers la receptie sa imi asigur camera dorita. Cu bun simt si o cafea buna am luat cheia si hai sus.
Aerul conditionat – imi aduc aminte ca nu mergea si am discutat cu persoanele responsabile…. in 30 de minute l-au reparat. Sejurul a decurs perfect.
Telefon pierdut – am luat drumul facut si un ospatar ma astepta cu un zambet si cu mana intinsa, mana in care avea telefonul. De ce? Pentru ca am fost o persoana care a stiut sa multumeasca, cu un comportament educat.
Curatenie – am murdarit prosoapele. Am cerut la receptie altele si in 30 de minute am primit altele. De ce? Pentru ca am stiu sa cer in asa fel incat sa nu fac sa inteleaga persoana catre care ma adresam ca era o obligatie sa ma serveasca. Apeleaza la omenia celor carora te adresezi.
Angajatii agentie – un fel de bonele turistilor – aici prostia mea a fost ca am intrat in vorba, am facut schimburi de idei, am facut schimburi de informatii si am ajuns sa ocolesc acele persoane pentru ca de fiecare data discutiile incepeau si pareau interminabile. Parca nu mai vazusera roman de ani de zile. Nu m-am sustras niciodata dintr-o discutie. Ar fi fost urat. Bineinteles ca am primit si ceva in schimbul comportamentului meu.
Excursie – Atena. Nu se mai facea in acea vreme prin Paralia asa ca “bona mea” s-a dus intr-o dimineata la un agent de turism local care a dat cateva telefoane si mi-a facut rost prin o alta agentie, nici macar a lui. Probabil isi lua fiecare un comision de o cafea. Nu conta. Important este ca am fost servit.
Nu am ramas deloc cu grupul si am preferat sa ma plimb de nebun prin Atena. Dar pastram legatura directa cu ghidul prin telefon. O doamna cumsecade. Tare rea si cu sioctir fata de cocalari. A fost foarte draguta sa ma anunte tot timpul pe unde sunt ca sa stiu cat timp mai e pana la plecare.
“Kalimera” – este un fel de “hei sunt roman dar am invatat sa te salut la prima ora a diminetii pentru ca sunt educat iar tu nu esti sluga mea si vreau doar sa fiim prieteni chiar daca eu sunt clientul tau”. Incearca si nu te duce la magazin cu hoarda de smecheri ca de parca ai venit sa spargi miliarde in acea bodega.

Hai ca acest articol a devenit un fel de educatie de travel si nu vreau .

Sa revenim. Am ales de data aceasta Europa Travel si Regina Mare – dorinta partenerei mele de viata – mai aproape de mare.
Si aici am citit pareri negative si abia astept sa imi testez abilitatile de comunicare.

Un sfat: atunci cand ajungi cu grupul la hotel, nu sta ca pierdutul sa admiri trotuarul. Grabeste-te la receptie si cu un bun simt desavarsit cere o camera cu vedere spre mare, pentru ca tu asta vrei nu?
De obicei toti stau sa asculte indicatiile si sa se minuneze de palmieri, sa care bagajele, sa ceara o bere rece, sa manance ceva. Ba mai mult. Multio asteapta sa vina receptionera la ei sa le dea cheile. AStepata sa fie servici. Imi e un pic mila de persoanele acelea. Nu, tu mergi la receptie pentru ca e primul lucru de care ai nevoie. Dupa ce te-ai aranjat poti merge linistit sa iti bei si berea, sa cari si bagajele si sa faci ce mai vrei tu.
Daca iti spune ca nu are camera ce o vrei nu uita sa zambesti, un zambet din acela prin care ii semnifici faptul ca nu o crezi dar esti prea dragut sa i-o spui. Fa totul intr-o maniela lejera. Intotdeauna are o camera buna.
Se prea poate sa prinzi si acel tip de eceptionera care considera ca job-ul ei este un fel de Alcatraz. Atunci merge cu bani daca vrei sa obtii ceea ce vrei. Altfel nu ai cum.

Revin cu un articol cu ce am ami descoperit imediat ce ma intorc. Am cateva idei de a nu face ca o vacanta la mare sa insemne doar plaja, bautura si mancare.

No Comments

Post A Comment